30 srpna 2011

30.8. Čtyři důvody, proč S&P500 může růst

Steen Jakobsen,hlavní ekonom Saxo Bank



Od chvíle, kdy jsem v květnu psal o tom, že je čas prodávat, již nějaký čas uplynul a nyní podle mě nastal čas zvážit dlouhé pozice, tedy spekulace na růst. Vede mě k tomu několik taktických důvodů, které se podle mě postarají o krátkodobý až střednědobý růst. Bude to čtvrtá vlna korekce, pátá směrem dolů nás teprve čeká a podle mě bude znamenat konec řízené ekonomiky.

Důvod 1
Výnos 30ti letých amerických dluhopisů se dostal na spodní linii klesajícího pásma, což naznačuje, by mohlo dojít k “obratu” ve vnímání rizika.



Důvod 2
Trh je přeprodaný a začaly do něj plynout peníze (navíc Bernanke může překvapit jen pozitivně).




Důvod 3
Přetrvávající “krize financování” je pro tuto chvíli překonána …. viz swapy USD do EUR.





Výzkum Morgan Stanley ukázal, že největší evropské banky mají pro rok 2011 financování z 90% zajištěno - to neznamená, že nemůže opět dojít k problémům, ale minimálně rok 2011 “přežijí”, problémy přijdou v prvním a druhém kvartále 2012. Za povšimnutí stojí, že sazby LIBR a EURIBOR každým dnem pomalu rostou - sice málo, ale rostou.

Důvod 4

Zde je zbytek argumentů:

• Dividendový výnos přesahuje výnos 10ti letých amerických dluhopisů.
• Analytici, kteří zastávají vždy býčí (růstové) názory, obrací k medvědům (čekají pokles).
• Relativně vysoké spotřebitelská výdaje, které ukazuje můj oblíbený indikátor: http://www.consumerindexes.com/

• Předpovědi růstu byly revidovány na 1,7 procent pro rok 2011 (ekonomové Ivory Tower) z předchozích 3 procent na začátku roku a 2,5 v červenci - tedy hlavní ekonomická předpověď byla snížena - trh je pravděpodobně ve srovnání s tím, kde nakonec skončíme, příliš nízko.
• Riziko je omezené: pokud index S&P zavře dva dny po sobě pod hranicí 1080/90 bodů, znamená to, že předpoklady jsou chybné.









0 komentářů: